

Na przykład kobieta w ciąży może szukać pieluszek, wózków dziecięcych i ubrań macierzyńskich. Jej potrzeby znacznie różniłyby się od potrzeb kobiety z dziećmi, która dopiero co wyjechała na studia lub nastolatka rozpoczynająca naukę w szkole średniej. Często konsumenci muszą wiedzieć, czego chcą. Firmy modowe przed opracowaniem rozwiązań muszą przeprowadzić badania, aby upewnić się, że znają potrzeby swoich klientów. Steve Jobs powiedział:”Musisz zacząć od doświadczenia klienta i pracować wstecz do technologii. Nie można zacząć od technologii i spróbować dowiedzieć się, gdzie zamierzasz ją sprzedać”.
Jakość sukien w dużym rozmiarze
Najlepszym sposobem zrozumienia potrzeb konsumentów i przewidywania trendów mody jest badanie rynku. Istnieją dwie metody badawcze: pierwotna i wtórna: metody wtórne wykorzystują inne informacje, które zostały już zebrane, na przykład książkę lub artykuł do badań. Badania podstawowe polegają na gromadzeniu danych poprzez ankiety, wywiady, obserwacje i/lub grupy fokusowe. Korzyści z badań pierwotnych to konkretne informacje o konsumencie marki mody. Badania ankietowe są pomocnymi narzędziami; pytania mogą być otwarte lub zamknięte. Negatywne ankiety i wywiady pokazują, że odpowiedzi mogą być stronnicze ze względu na sformułowania zawarte w ankiecie lub interakcje bezpośrednie.
Fasony sukien w dużym rozmiarze
Grupy fokusowe, około 8 do 12 osób, mogą być korzystne, ponieważ kilka kwestii można dogłębnie omówić. Są jednak również wady tej taktyki. Obserwacja może naprawdę pomóc firmie w uzyskaniu informacji na temat tego, czego naprawdę chce konsument. Jest mniej stronniczości, ponieważ konsumenci po prostu wykonują swoje codzienne zadania, niekoniecznie zdając sobie sprawę, że są obserwowani. Na przykład, obserwując publiczność wykonując uliczne zdjęcia ludzi, konsument nie ubrał się rano, wiedząc, że konieczne byłoby wykonanie jego zdjęcia. Po prostu noszą to, co normalnie zużywają. Poprzez obserwacje można dostrzec wzorce, pomagające prognostykom w poznawaniu potrzeb i pragnień rynku docelowego.
Znajomość potrzeb konsumentów zwiększy sprzedaż i zyski firm odzieżowych. Dzięki badaniom i studiowaniu życia konsumentów można pozyskać potrzeby klientów i pomóc markom modowym poznać trendy, na które są gotowi konsumenci. Media odgrywają znaczącą rolę w kształtowaniu mody. Na przykład ważną częścią mody jest dziennikarstwo mody. Krytykę redakcyjną, wytyczne i komentarze można znaleźć w telewizji oraz w czasopismach, gazetach, na stronach internetowych poświęconych modzie, portalach społecznościowych i blogach poświęconych modzie. W ostatnich latach, blogi mody i filmy wideo YouTube stały się głównym miejscem rozpowszechniania trendów i wskazówek dotyczących mody, tworząc kulturę współdzielenia stylu online na stronie internetowej lub koncie Instagram. Dzięki tym mediom czytelnicy i widzowie na całym świecie mogą dowiedzieć się o modzie, czyniąc ją bardzo dostępną.