

Osoba lub organizacja wyrażająca zainteresowanie nabyciem oferowanego przedmiotu wartościowego określana jest jako potencjalny nabywca, potencjalny klient lub osoba zainteresowana. Kupno i sprzedaż są rozumiane jako dwie strony tej samej “monety” lub transakcji. Zarówno sprzedający, jak i kupujący angażują się w proces negocjacji w celu zakończenia wymiany wartości. Proces wymiany, lub sprzedaży, ma implikowane zasady i możliwe do zidentyfikowania etapy.
Zakłada się, że proces sprzedaży będzie przebiegał uczciwie i etycznie, tak aby strony zakończyły się niemal jednakowo nagradzane. Etapy sprzedaży i kupna polegają na zapoznaniu się z nimi, ocenienie zapotrzebowania każdej ze stron na pozycję wartościową drugiej strony oraz określeniu, czy wymieniane wartości są równoważne lub zbliżone, czy też “warte ceny”na warunkach nabywcy. Czasami sprzedający muszą korzystać z własnych doświadczeń przy sprzedaży produktów z odpowiednimi rabatami. O personal shoperze natomiast poczytasz na stronie:
Popularne stylizacje biznesowe
Z punktu widzenia zarządzania uważa się ją za część marketingu, chociaż wymagane umiejętności są różne. Sprzedaż często stanowi osobne zgrupowanie w strukturze korporacyjnej, zatrudniające odrębne wyspecjalizowane działy znane jako sprzedawcy (sesyjne: sprzedawca). Sprzedaż jest przez wielu uważana przez wielu za rodzaj perswadowania “sztuki”. Wbrew powszechnemu przekonaniu, metodologiczne podejście do sprzedaży odnosi się do systematycznego procesu powtarzalnych i wymiernych kamieni milowych, w którym sprzedawca odnosi się do swojej oferty produktu lub usługi w zamian za co pozwala kupującemu osiągnąć swój cel w sposób ekonomiczny.
Atrakcyjność stylizacji biznesowych
Podczas gdy proces sprzedaży odnosi się do systematycznego procesu powtarzalnych i wymiernych kamieni milowych, definicja sprzedaży jest nieco niejednoznaczna ze względu na ścisły charakter reklamy, promocji, public relations i marketingu bezpośredniego. Sprzedaż jest pojęciem obejmującym cały zawód, podobnie jak marketing definiuje zawód. Ostatnio podjęto próby jasnego zrozumienia, kto jest w zawodzie sprzedawcy, a kto nie. Istnieje wiele artykułów poświęconych marketingowi, reklamie, promocjom, a nawet public relations jako sposobom na stworzenie unikalnej transakcji.
Dwa powszechne terminy używane do określenia sprzedawcy to “Farmer” i “Hunter”. Rzeczywistość jest taka, że większość profesjonalnych sprzedawców ma trochę z nich. Łowca często kojarzy się z agresywnymi osobowościami, które stosują agresywną technikę sprzedaży. Jeśli chodzi o metodologię sprzedaży, myśliwy odnosi się do osoby, która koncentruje się na zawieraniu i zamykaniu transakcji. Proces ten nazywany jest “przechwytywaniem sprzedaży”. Przykładem może być np. sprzedaż towarów, takich jak osoba zajmująca się sprzedażą na duże odległości, sprzedawca obuwia i w pewnym stopniu osoba zajmująca się sprzedażą samochodów. Ich zadaniem jest znalezienie i przekształcenie kupujących. Rolnik handlowiec to osoba, która kreuje popyt na sprzedaż poprzez działania bezpośrednio wpływające na proces zakupu i zmieniające go.