

W reklamie wyświetlania online, reklamy wyświetlacza generują świadomość szybko. W przeciwieństwie do wyszukiwania, które wymaga, aby ktoś jest świadomy potrzeby, reklama wyświetlacza może napędzać świadomość czegoś nowego i bez wcześniejszej wiedzy. Wyświetlacz dobrze sprawdza się w przypadku bezpośredniej odpowiedzi. Wyświetlacz służy nie tylko do generowania świadomości, ale także do bezpośrednich kampanii, które odsyłają do strony głównej z wyraźnym “wezwaniem do działania”.
Litery przestrzenne – zatwierdzenia celebrytów
Ponieważ telefon komórkowy stał się nowym środkiem masowego przekazu w 1998 r., kiedy to na telefonach komórkowych w Finlandii pojawiły się pierwsze płatne treści do pobrania, pojawiła się reklama mobilna, która po raz pierwszy została uruchomiona w Finlandii w 2000 r. Do 2007 r. wartość reklamy mobilnej osiągnęła 2 miliardy dolarów, a operatorzy tacy jak Admob dostarczyli miliardy reklam mobilnych. Natomiast o tablicach reklamowych poczytasz w artykule: Tablice reklamowe, przestarzała forma reklamy wciąż popularna.
Bardziej zaawansowane reklamy mobilne obejmują banery reklamowe, kupony, obrazek z Multimedialnego Serwisu Wiadomości Multimedialnych i wiadomości wideo, reklamy oraz różne kampanie marketingowe angażujące. Szczególną cechą reklam mobilnych jest 2D kod kreskowy, który zastępuje konieczność wpisywania adresów internetowych i wykorzystuje aparat fotograficzny w nowoczesnych telefonach, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do treści internetowych. Już 83 procent japońskich użytkowników telefonów komórkowych to aktywni użytkownicy kodów kreskowych 2D. Niektóre firmy zaproponowały umieszczanie komunikatów lub logo korporacyjnych po stronie rakiet wspomagających i Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.
Litery przestrzenne w praktyce
Reklama bezpłatna (zwana również “reklamą reklamową”), może zawierać rekomendacje osobiste (“przynieść przyjaciela”,”sprzedać go”), rozprzestrzeniać buczenie się, lub osiągnąć wyczyny utożsamiania marki ze wspólnym rzeczownikiem (w Stanach Zjednoczonych,”Xerox” = “kserokopiarka”,”Kleenex” = tkanka,”Vaseline” = wazelina naftowa,”Hoover” = próżniowy środek czyszczący, oraz “Band-“. Jednakże niektóre przedsiębiorstwa sprzeciwić się używaniu ich marki do znakowania przedmiotu. Zrównanie marki ze wspólnym rzeczownikiem może również spowodować ryzyko, że marka ta przekształci się w rodzajowy znak towarowy – przekształcając go w rodzajowy termin, co oznacza utratę jej ochrony prawnej jako znaku towarowego.
Od czasu do czasu, The CW Television Network emituje krótkie przerwy programowe o nazwie “Content Wraps”, aby reklamować jeden produkt firmy podczas całej przerwy komercyjnej. CW był pionierem w dziedzinie owijania zawartości, a niektóre z nich to: Herbal Essences, Crest, Guitar Hero II, CoverGirl i ostatnio Toyota.
Pojawiła się nowa koncepcja promocji “ARvertising”, reklama w technologii Augmented Reality.
Kontrowersje budzi skuteczność reklamy podprogowej (patrz kontrola umysłu) oraz przenikliwość przekazów masowych (Propaganda).
Dzięki internetowi pojawiło się wiele nowych możliwości reklamowych. Popup, Flash, baner, Popunder, reklama reklamowa i e-mail (które często są niechciane lub spamem w przypadku poczty elektronicznej) są obecnie powszechne. Szczególnie od czasu pojawienia się “rozrywkowej” reklamy, niektórzy ludzie mogą lubić reklamy na tyle, aby chcieć go później obejrzeć lub pokazać przyjaciela. Ogólnie rzecz biorąc, społeczność reklamowa nie uczyniła tego jeszcze łatwym, chociaż niektórzy z nich wykorzystali Internet do szerokiego rozpowszechniania swoich reklam wśród osób chcących je zobaczyć lub usłyszeć. Reklama mobilna i internetowa w ostatnich trzech kwartałach 2009 r. wzrosła odpowiednio o 18% i 9%. Spadek aktywności reklamowej w starszych mediach odnotowały: -10,1% (TV), -11,7% (radio), -14,8% (magazyny) i -18,7% (gazety).