

Wiele tradycyjnych kwiaciarni handlu detalicznego jest głęboko zakorzenionych w pogardzie dla nowoczesnych usług druciarskich. Wynika to z przekonania, że firmy takie jak FTD i Teleflora odchodzą od lokalnego biznesu i pobierają nadmierną prowizję.
FTD była wcześniej kooperacją, której właścicielami byli kwiaciarnie członkowskie. W 1994 roku zarząd podjął decyzję o sprzedaży Spółdzielni Perry Capital. Dochody ze sprzedaży zostały wypłacone wśród kwiaciarni członkowskiej, przy czym więcej kwiaciarzy starszej rangi otrzymywało znacznie więcej niż kwiaciarzy młodszych. W tym momencie FTD stało się firmą nastawioną na zysk.
Ślubne bukiety – bogactwo znaczeń
Usługi kwiatowe były początkowo własnością wspólników, ale zostały sprywatyzowane. Floryści organizują nowe niekomercyjne inicjatywy poprzez grupę Florists for Change z portalem RealLocalFlorists. com. Większość florystów oferuje również usługi pośrednictwa przy składaniu zamówień na dostawy krajowe i międzynarodowe.
Zamówienia wysyłane są do miejscowych kwiaciarni w celu wypełnienia zamówienia za pomocą drutu kwiatowego. Zaletą tej usługi jest konsolidacja zakupów w celu dostarczenia ich do wielu lokalizacji za pośrednictwem jednej strony internetowej. Wadą jest to, że klient nie widzi i nie wybiera kwiaciarni spełniającej wymagania.
Lokalna kwiaciarnia dostawcą bukietów ślubnych
Lokalne strony internetowe kwiaciarni oferują aranżacje i bukiety do bezpośredniej dostawy na obszarze geograficznym obsługiwanym fizycznie przez własne furgonetki i personel swoich firm. Usługa ta znana jest również jako “dostawa ręczna” i ma tę zaletę, że daje kupującym możliwość zaprezentowania im dokładnych przedmiotów dostępnych do dostawy tego samego dnia. Lokalne opłaty za dostawę są zazwyczaj podawane jako oddzielna opłata od ceny każdego produktu.
Pośrednicy zleceń są zewnętrznymi agentami, którzy wyświetlają aranżacje i obrazy produktów bukietu, a następnie przekazują zlecenia do powiązanych lokalnych florystów w celu wypełnienia i dostawy ręcznej. Klienci brokerzy realizujący zlecenia płacą dodatkowe opłaty za usługi oraz lokalne koszty dostawy, które są generalnie wliczone w cenę wyświetlaną przy każdym produkcie. Czytaj więcej: Florystyki opowiadają o symbolice kwiatów ze ślubnych bukietów.
Podsumowanie
Usługa sztafetowa, zwana często florystą sztafetą, to strona internetowa, na której osoba lub organizacja zamawia zamówienie zakupu pomiędzy konsumentem a sobą, zamiast składać je bezpośrednio w lokalnej kwiaciarni w miejscu dostawy. Usługa przekaźnikowa pobiera opłatę za zamówienie, jednak ponieważ usługa przekaźnikowa nie może sama zrealizować zamówienia, chyba że dostawa jest lokalna do miejsca lokalizacji usługi przekaźnikowej, przekazuje zamówienie i zapłatę do miejscowej kwiaciarni w miejscu dostawy, pomniejszoną o prowizję.